Kom og oplev Astrid Cordes når hun gæster Studenterhuset d. 17. november!
DU BEHØVER IKKE AT VÆRE STUDERENDE FOR AT KØBE BILLET
ALLE KAN KØBE BILLET TIL VORES KONCERTER OG BESØGE VORES BAR
OBS. Dette er en plus one-koncert, og derfor kan du med gyldigt studiekort invitere én ekstra gæst med på din koncertbillet.
ASTRID CORDES BESYNGER DEN TOTALE OVERGIVELSE PÅ ’SURRENDER’
Den danske sanger og sangskriver er klar med tredje del i sin anmelderroste EP-trilogi, som udkommer d. 13. september. Fredag den 25. august får vi den euforiske single-forløber, ’Surrender’, hvor Astrid Cordes på smukkeste vis overgiver sig til en uoverskuelig, men fantastisk ny virkelighed.
”Jeg har aldrig oplevet noget, der aktiverede så stor en del af mit følelsesregister på én gang, som at få et barn. Det er totalt uoverskueligt og fuldstændig selvfølgeligt, smukt og skrækindjagende. Det giver mig styrke og sårbarhed, det fylder alt og intet på samme tid. Alt er forandret og alligevel er alt det samme.”
Sådan beskriver Astrid Cordes oplevelsen af at blive mor for første gang. En oplevelse der på forunderlig vis også har fostret tre uafhængige, men alligevel sammenhængende værker om livet, som de seneste år er passeret i sine små og store øjeblikke. Hun har fundet og givet plads til ”sangskriveren Astrid”, og formået at portrættere det hele menneske i en splittet tid.
Den allerede anmelderroste EP-trilogi, fuldendes til september med ’Baby’s Still Asleep’, skabt i tæt samarbejde med Cordes' faste producer Jacob Brønlund, hvor Astrid Cordes for alvor bryder med glansbilledet af mor-rollen. Single-forløberen, ’Surrender’, blev oprindeligt skrevet på harpe og ud af strengene sprang et dynamisk og levende synth-tema, hvor Cordes’ tekst får lov til at bølge op og ned på et ustoppeligt kraut-rock beat, mens blæsere og tangenter danser mod det euforiske klimaks og ja, overgivelsen…
’Surrender’ følger i fodsporene på singler som ’Dancing Cranes’ og ’Good Time’ fra de to forrige EP-udgivelser, som begge har opnået solid radio airplay, mens ’Stop Dreaming’ i foråret bl.a. opnåede massiv international bevågenhed og omtale hos mere end 20 musik sites verden over.